Kroppkakor och crème brule

Jag känner mig mycket bättre nu efter två dagars vila på soffan. Ikväll var jag hembjuden till Marie på middag men precis när jag var klar att gå så får jag så himla ont i magen och måste rusa på toa. Sjutton också tänkte jag nu har jag bergis fått maginfluensa och jag tänkte att någon middag hos Marie blir det inte. Men jag väntar en stund och det lugnar sig och Marie tycker att jag kan komma så jag åker i allafall och tur var väl det för när jag hade ätit Maries hemgjorda och fullkomligt underbart goda kroppkakor med lingon och skirat smör med en ljuvlig crème brule till efterrätt så mådde jag alldeles utmärkt. Sen kom Marie på vad dom orsakade magknipet jag hade ätit morotskaka det är mjölk i glasyren men det är så lite så jag trodde inte att jag skulle reagera på det men det gjorde jag tydligen. Sen tog vi en tur med bilen för att Marie skulle få övningköra i mörker och på vinter väglag tyvärr hade vi otur och hamnade i en mindre snöstorm vilket inte var så kul så det blev en ganska kort biltur. Det kändes lugnast att åka hem igen men nu vet hon hur det är att köra när man knappt ser något på grund av snöoväder och vet att det är nog bättre att ta tåget istället och låta bilen stå


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0