Lite sjuk

Jag är hemma från jobbet för ovanlighetens skull och ligger i vår sköna soffa och försöker sova bort huvudvärken och det här tråkiga förkylningsviruset som jag har fått. Ida är nöjd med att få vara hemma och har kurat ihop sig i mellanrummet som blir mellan min bak och knävecken, det känns tryggt och sällskapligt. Igår köpte jag en fantastisk stor och fin vit hortensia i blomaffären som får stå i den fina kopparkitteln jag fick av mamma i födelsedagspresent. Jag har fikat och njutit av den goda morotskakan som jag bakade igår och som jag hade tänkt bjuda mina jobbarkompisar på idag men jag får baka en ny till dem en annan dag. Så det går ingen större nöd på mig det är bara tråkigt att vara hemma och inte orka göra något. Det finns ju alltid lite saker att fixa med men å andra sidan om jag hade kunnat göra det så hade jag faktiskt kunnat jobba. Så jag tar det lugnt och vilar lite så är jag väl redo för allt igen om några dagar. Det är ganska skönt med en liten paus.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0