Kalas, kalas och röda skor

Fredagkväll efter jobbet skulle jag gå till konsum och köpa presentpapper men på vägen dit bestämde jag mig för att åka en snabbis in till stan istället... för att titta in på Skobell på Götgatan för att se om de hade några röda skor, och tänk det hade de och de passar perfekt till min röda fina klänning som bästa Cecilia har sytt färdigt.

Lördagen blev en riktig kalas dag först var jag och uppvaktade Björn på 70 års dagen och fick kaffe och tårta. efter det kalaset var det dags att fara vidare till Lenas 50 års fest på bygde gården i Västerhaninge. det var en jätterolig och festlig kväll med massor av god mat och en fantastiskt fin efterätts buffe och dans halva natten till en liveband och kul att få träffa Lenas familj och släktingar som jag inte har träffat på många år, det blev mycket prat om hur det var när vi var små... vi har ju känt varandra sen vi var 6-7 år.
det var lite kul att gå omkring där och veta att exakt en vecka senare så ska jag fira min 50 årsdag där. jag har lite samma känsla i kroppen som man hade när man var liten och väntade på födelsedagen eller julafton. Jag ser verkligen fram emot lördagkvällen, det ska bli så fantastiskt roligt och jag är så glad och tacksam för att Sanna; Marie och Pär ville ordna en fest för sin mamma. Det är en underbar känsla att bara få klä mig fin och sen få kliva in till min egen 50 årsfest.

På söndagsmorgon vaknade jag av att solen sken. Äntligen en solig vacker januari dag, Ida och jag tog en långpromenad och stannade vi brotorps stugan och fikade med kaffe och våffla ute i vintersolen, så härligt.
På eftermiddagen städades julgranen, adventsstjärnor, ljusstakar och alla tomtar bort men de röda gardinerna och alla vackra fina amaryllisarna finns kvar i vardagsrummet att njuta av ett tag till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0