Våren är alltid på väg....

När jag gick till jobbet i fredagsmorse var det 16 minusgrader, på kvällen efter jobbet åkte jag till en klädbutik i Årsta med min jobbarkompis och där hittade jag de här söta skorna, kanske inte så användbara just nu men de är trevliga att titta på och de inger mig hopp om att våren kommer.
igår var jag runt på stan för att köpa mig ett par nya täckbyxor för de jag har de har gömt sig någonstans. men det blev inga täckbyxor men ett par mycket varma fårskinnsfodrade skinnstövlar som jag till skillnad från de gröna skorna faktiskt behöver och kan använda nu. en ny almanacka har jag också inhandlat och där har jag fyllt i alla roligheter som väntar här framöver.... Stand up comedian på Norra Brunn och teatern Rainman två fredagar i rad med jobbet, lunch och besök på Liljevals med Annette och en massa annat kul. det är skönt att pluggandet är slut så att man kan ha ett socialt liv igen och träffa familj och vänner.

Idag har jag haft scoutplanering för vårens scoutmöten med Hanna och Pär. det är så roligt att Pär vill vara med som ledare. Ja sen åkte jag över till mamma en stund och hjälpte henne att fixa datorn och byta gardiner och så tittade vi på lite bilder från 50 års festen.

helgen är slut och en ny arbetsvecka börjar i morgon..... det rullar på snart är våren här

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0