Sommardopp

Jag ligger i min sköna hammock mätt och belåten efter att ha lagat och ätit stekt fläsk med löksås. Åskan mullrar i bakgrunden men det har bara kommit några droppar regn ännu. Inte för att jag vill att det ska regna när jag är ledig men det behövs verkligen en ordentlig rotblöta, gräset är så torrt att det knastrar när man går på det. Idag har Uffe, Ida och jag varit till Östa och badat det var så skönt men väldigt lågt vattenstånd så det kändes som att man fick gå tvärs över älven innan man kunde doppa sig. Det var väldigt varmt idag ca 28 grader i skuggan men det är bra för då tar jag det lugnt, jag har lyssnat på melodikrysset men inte löst det, idag var det för svårt, skurit till en madrass och lagt i hammocken så nu är det bekvämt att ligga där. Vattnat lite och badat och lagat mat som sagt och nu ska jag kanske gå in och diska. Men nu börjar det att regna så jag får brått att plocka in dynor och handdukar från stolarna men jag sätter mig i hammocken igen och njuter av den svala luften och regnets smattrande på hammockens tak och tittar på regnbågen. Disken får vänta....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0