Nattlampa

November går mot sitt slut och det blir mörkare och mörkare men som tur är så kommer december och man får tända adventsstjärnorna och mysa med tända ljus. Vilket jag verkligen fick göra i går kväll för att huvudsäkringen gick och den sitter oåtkomlig i källaren så det bara att ringa till jourmöntören och be dem komma. Middagen lagade jag färdigt hos Cecilia som inte var hemma och sen satt Uffe och jag och åt vår middag med tända ljus här och var. Riktigt romantiskt. Ikväll har jag varit och handlat till glöggmyset på söndag och så fann jag en fin tröja på rea som jag tänkte ha när vi går på Oscars på lördagkväll och så hittade jag den här lilla söta snögubben som jag har ställt på mitt nattygsbord och som tänds när man tar på honom. 
I lördags morse så vaknade jag med nackspärr vilket inte var så kul när jag skulle ut och åka med mamma till svärmor i Stallarholmen och äntligen få hämta hem lilla hunden. Men det gick bra och så fick mamma äntligen se hur Ingabritt bor.  Sen på vägen hem stannade vi i Hemfosa för att gratulera Emil som fyller nio år. 






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0