Söndagspromenad till Ekudden

En härlig lång skön höstpromenad till Ekudden blev det idag med Marita och Ida genom Orhems koloniområde och bort till Flatensjön. Vi stannade och vid kaffe stugan Torpet och åt en räkmacka Gott! Väl hemma igen ordnade jag i min garderob och hängde undan alla mina sommarkläder och plockade fram varma koftor och tjocktröjor i stället. Sen kom Marie och Ludvig på söndagsmiddag så nu har jag träffat alla mina barn i helgen, för igår var Sanna i stan för att gå på barnmässan så då sågs vi en kort stund och jag fick titta på hennes fina runda mage. Nästa söndag syns vi igen då blir det kalas i Uppsala för då fyller min lilla tös 25 år. 

Igår tog Ida och jag pendeln till Hemfosa och fikade hos Anita och Jan det var mysigt vi var även en stund  i Farsta och lämnade en bok till mamma och noppade hennes ögonbryn innan det vardags att åka hem och fixa lördags middag och baka honungsbröd. Jag trivs med att vara hemma I stan och ha möjlighet att träffa familjen och mina 


vänner. Till nästa helg åker vi till Tärnsjö och då är det dags att att bomma igen för vintern. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0