Tröstshopping

I måndags gick jag hem från jobbet med gråten i halsen och ont i magen. Min nya chef är diktatortypen. Ett exempel på hur hon visar att hon bestämmer är när hon klev in på mitt rum där jag satt tillsammans med en timvikarie och gick igenom vilka arbetspass hon kunde jobba och ställde sig att stirra på oss och frågar sedan om det är något viktigt vi gör. Jag förklarar vad vi gör och hon kontrar med att säga att det inte är tillräckligt viktigt för att timmisen ska gå ifrån avdelningen och sen beordrar hon henne att resa sig från stolen och genast gå tillbaka till sin avdelning. Nu är det ordning och reda som gäller och det kan absolut vara bra (för det behövs på Rosengården) men man kan ju säga saker på olika sätt. I dag har vi haft APT där hon går igenom de regler och rutiner som man ska förhålla sig till på arbetsplatsen och att man ska visa respekt och ha ett bra förhållningssätt mot de gamla och varandra, det kommer säkert att bli bra men då är inte jag kvar. För jag känner att det är dags att in på en annan väg, så nu har jag sökt annat jobb och på måndag ska jag på arbetsintervju.

Igår efter jobbet så åkte jag iväg till bilfirman för att höra när vår bil kan levereras och det blir till att vänta ett tag till någon gång under vecka 43, Ja men den som väntar på ....... Men efter det gick jag och kollade på lite höstnytt i Nacka forum och kom hem med några påsar. Det kändes riktigt bra. Ett klassiskt psykologiskt beteende känner du dig oglad så köp något roligt så blir det bra, bättre än att tröstäta choklad i allafall.

Nu är jag på väg till kören Äntligen det ska så roligt att börja sjunga igen.

https://cdn2.cdnme.se/1077359/7-3/pic_52308ba6ddf2b3264e898919.jpg" class="image">


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0