Fredag,lördag,söndag.......

Nu är helgen snart till ända....fredagkvällen var Kia och Kjelle på middag det var kul. Lördagmorgon packade vi bilen och for till landet och vi löste nästan Melodikrysset på vägen upp. Ida blev tokglad över att vara tillbaka igen och sprang varv efter varv runt tomten i ren glädje. Uffe och jag började plocka ris och grenar som blåst ner och började sen kratta men jag ska erkänna att det var mest Uffe som krattar jag blir allergisk och så andfådd när jag håller på. Men lite har det blivit gjort och mer blir det säkert nästa helg. 
Det är härligt att vara där igen och gå runt i trädgården och planera för våren och sommarens projekt och odlingar. Lycka är att få sitta på bron med kaffekoppen även om det var lite kallt och blåsigt. En liten kruka har jag planterat med påskliljor i och de stora är fyllda med jord och väntar på att bli med blommor. 
Tulpanlökarna jag köpte sent i höstas grävdes ner i soffan och kanske kommer de upp. 
På vägen hem idag stannade vi för ett besök hos Uppsala familjen vi köpte med oss varmkorv och bröd till lunch. Sen blev mys och gulligull med liten Tuva innan vi åkte vidare. 

Väl hemma igen for jag till mamma för att hämta bibbla boken som var fortsättningen på historien om den tokiga pensionärsligan. Jag visade mamma de senaste bilderna på Tuva, tittade på hennes rosor på balkongen som hade övervintrat, limmade ihop en pall, dammade takfläkten, kramade om mamma tog soppåsarna och åkte hem till den väntade middagen. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0