Härligt vårväder

I helgen har det varit så varmt att man nästan tror att sommaren är här, men än kan det bli kallt igen i allafall enligt meteorologerna. Valborg väntar och då brukar det ofta vara rätt kyligt. Jag kommer ihåg att jag frös när jag skulle sjunga vid brasan förra året. 

Jag har jobbat flitigt i trädgården.... Satt potatis och förberett alla zinkbaljor, järngrytor, hinkar och lådor för alla sommarblommor som jag ska köpa hos Vinnersjö trädgård den 10 maj, jag har även bokat släpvagn på macken för att inte fylla hela bilen med jord och blommor som jag brukar. 
Jag har också övat och övat på alla sånger som ska sjungas på Valborg och körkonserten den 4 maj. 
Ikväll har jag betalat mina räkningar och deklarerat så nu är det klart. Nu är det dags att sova för att vara pigg och redo för en ny arbetsvecka men den är lagom lång tre dagar, en dag ledigt, en dag jobba och sen är det helg igen. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0