Poliseskort

I söndags bestämde jag mig nu ska jag börja cykla till jobbet. Så jag begav mig ner i cykelkällaren och fixade till cykeln, pumpade däcken och sänkte sadeln. Måndagmorgon vaknade jag och tittade ut och såg att det hade snöat... Men åh jag som skulle cykla men under Idas morgonpromenad så konstaterade jag att det faktiskt inte var så kallt. Så jag cyklade vilket kändes så himla skönt. Jag kom till jobbet pigg och glad med rosiga kinder. 
Tisdagmorgonen vaknade jag med ont i halsen och nästäppa..... Men det var då själva den att jag måste bli förkyld nu när jag äntligen har kommit igång att träna. Men cykla det gjorde jag i allafall. 
I morse när jag hade svängt in på skogs vägen ner till Söderby sjön kom det en polisbil med blåljus och sirener körande bakom mig.... Jag stannade till och frågade om de ville mig något men nejdå jag kunde cykla vidare de spanade bara. Jaha men det kändes lite stressande att ha en polisbil med blåljus och sirener bakom sig när man cyklar så efter en stund så stannar jag för att de ska köra förbi men nähä då stannar de också för att prata med en man som kom gående och sen fortsatte de att köra efter mig i skogen tills vägen delade sig då de körde mot Björkhagen och jag vidare till Sickla. Äntligen kunde jag trampa lite lugnare sista biten till jobbet. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0