Sista helgen i augusti

Igår lämnade jag Ida hos Claes och Tuva och så for Sanna och jag till marknaden vid Ulva kvarn. Lite tråkigt var att den verkar bli mindre och mindre både vad det gäller marknadsstånd och besökare. Sanna hade hoppats på att kunna köpa en likadan namn skylt till Tuva som hon och Claes har i badrummet men de fanns inte med i år. Men det var mysigt att gå runt där och titta på allt som folk hade sytt, stickat och slöjdat. Sanna köpte två mössor en till sig  och en till Tuva och jag köpte en liten skyddsängel som Sanna hängde upp i fönstret i Tuvas rum. Därefter for vi till Åhléns i Gränby där Sanna köpte fåtöljen som hon har tittat på så länge. Men tyckt att den var lite knepig att få hem på bussen. Så nu passade vi på när vi var ute och åkte. 


Varför ska man stå och vänta på mamma när man har köpt en fåtölj som man kan sitta i.
Väl hemma hos dem igen så lekte jag med Tuva i hennes fina rum. Därefter blev jag bjuden på middag kassler, potatis och stuvad spenat. Gott! 


Claes tog några bilder när vi satt så fint uppradade, men det var knepigt att få till upptäckte vi hundar och små barn är inte alltid så samarbetsvilliga när det ska fotas. 



Min söndagsmorgon tillbringade jag i vår fina soffa med frukosten och en bra bok. Sen så satte jag upp den fina texten ovanför soffan. Jag ska köpa ramar och sätta upp lite fina bilder där också. Jag ställde undan lite trädgårdsmöbler och fixade lite i trädgården och plockade lite blommor och grönsaker innan det var dags att packa ihop och fara hem till stan. På vägen hem stannade vi till i skogen och tittade efter kantareller men vi hittade bara två små. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0