1 december




Nu är närmar sig julen med raska kliv. I torsdags var jag hos mamma och julfixade lite och igår hämtades kartongerna upp från källaren med alla julsaker. Så nu är stjärnorna upphängda och ljusstakarna framställda här hemma. Det blev lite annorlunda i år det är ju inte samma fönster men det blev bra här också. Träffade min äldsta och bästa vän Lena i går också, hon kom och kollade hur vi bor och så fikade vi lite innan vi åkte till Herrängens gård där det var vintage marknad. Det var lite som att titta i mammas garderob när vi runt och tittade på alla fina kläder och på dem som sålde som var klädda i de tidstypiska kläderna från 40, 50, och 60 talet. 
Vi hittade även varsin klänning som vi provade men tyvärr våra axlar och byst kräver lite mer tyg kunde vi båda besviket konstatera. Kvinnor på 50 talet var nog lite mindre. 


Lördagen tillbringade jag med mina flickor på Hasseludden yasuragi det var så skönt och avkopplande. Vi badade i de varma källorna, gick på Do in, qigong åt frukt och drack massor av vatten. Badade lite och somnade till och med en liten stund i de sköna vilstolarna. En härlig dag! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0