Julen 2014

Tuvas första julafton.... Paketen öppnades och innehållet beskådades men det var ändå kartongerna och snörena som var allra roligast just då. Sötast var hon när hon öppnade paketet med nallen och den fick en stor kram. 

Det har varit en fin jul och så himla skönt att vara ledig och fått tillbringa tid med familjen. Det är kallt och det blev en vit jul fast det är ju inte något skidföre direkt men fint ändå. Idag tog Uffe och jag med Ida på promenad till Årstafältet och gick en bit på Göta landsväg. Det kändes lite speciellt att gå där för jag har inte varit där sen jag jag var i tonåren. Det är ju bilfritt där numera till skillnad från när jag bodde på sandfjärdsgatan och är ett fint strövområde. 


På em var Marie och jag i Nacka forum och fyndade lite på rean. Ett par nya jeans och en gosig morgonrock för halva priset fick följa med hem. 

På annandagen var vi och fikade i Hemfosa hos Anita och Jan. Pär var hemma med Ida men han hade lite otur när han skulle öppna en frusen julmustflaska fast köket var skinande rent när vi kom hem igen, men han hade fått jobba hårt. Han hade torkat alla skåpluckor, väggarna, taket, golvet i köket och även en del av vardagsrummet. 

De lediga dagarna har gjort att jag har lagt mig sent och sovit länge på mornarna. Jätteskönt, men nu är det sen söndagkväll och jobbet väntar i morgon. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0