Snart är det färdigt

Idag har jag äntligen satt igång och sytt babynestet som Sanna har önskat sig. Jag tänkte jag skulle ha det mig till Uppsala i morgon men om jag vetat att det skulle vara så bökigt att få ihop detta så hade jag börjat lite tidigare.  Men nu vet jag hur man syr det och även hur man inte ska göra vilket är bra. Jag var på gränsen till att bli lätt hysterisk ett tag när jag skulle trycka in vadden men jag fick hjälp av Pär då. Nu är det nästan färdigt jag ska sy det sista i morgon. 
Lite trött och lite dammallergisk av all bommullsvaddd som yrde runt i hela köket (tur att man inte jobbar som bomullsplockare) går jag och lägger och sover men vaknar av att telefonen ringer.... Det är Sanna som säger att vattnet har gått. Kära nån tankarna far runt i huvudet, att somna om är uteslutet. Jag går upp och sätter mig i fåtöljen och bestämmer mig för att virka färdigt den lilla filten så att den också blir klar. Det känns lite lugnande att virka  och jag ska väl så småningom försöka sova några timmar vilket jag verkligen hoppas att Sanna också får göra så att hon får kraft och energi till det hon har framför sig. 
Det känns nervöst, pirrigt, förväntansfullt och oroligt såklart men om några timmar kanske, så är det färdigt hoppas jag. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0