Tisdags reflektioner

En vanlig tisdag lagar jag potatis och purjolökssoppa, fläskpannkaka med rårörda lingon enkelt, gott och billigt. Två matbröd blev också. Jag måste hålla i och hushålla med kronorna nu efter alla helger så de räcker till nästa lön. 
Nu är det slut på helgdagar för en tid skolorna har börjat idag och Pär har börjat sin sista termin i gymnasiet. Studentmössan är beställd och snart är det hans tur att gå ut i vuxenlivet..... Det känns lite konstigt faktiskt. Åren har gått fort. I går var vi på bio Pär och jag och såg Hobbitfilmen. Den var bra men slutet nääe det gillade jag inte. Men det kommer ju en film till sa Pär då. Jaha!! Så då får jag väl vänta då på att se hur det slutar...... Ett år eller så. 
Det blev mycket bio på kort tid i lördags såg vi hundraåringen, jag är fascinerad av att det gick att göra en film av den tokiga boken men det var riktigt bra. 
Nästa film blir väl kanske med bioklubben dvs Malin och jag. 
Jag har inte plockat bort all jul än stjärnor, ljusslingor och ljusstakar får vara kvar ett tag till det är ju så mörkt och trist och ingen snö har det kommit heller. 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0