Fotografering

Lördagkväll....... Och vi är tillbaka i stan igen. Men jag kan inte påstå att det var med någon större lust jag lämnade landet för att jag antog att det skulle vara ännu varmare hemma men nu sitter jag på balkongen och det är riktigt behagligt. Eller så är det att jag har vant mig vid att det är så här varmt nu. Pär har haft några kompisar hos sig ett par dagar men han hade städat och plockat undan så fint att det inte syntes ett spår och inte av min lilla halva flaska med rom heller. Så det blev ingen mojito den här lördagkvällen utan ett glas alkoholfritt vin med apelsinjuice. Gott och läskande i värmen

På vägen hem stannade vi i Uppsala och blev bjudna på sillunch och kaffe med en drömgod rulltårta till. Så passade vi på att ta ett fyra generationers fotografi och det var inte så lätt att få till det ska jag säga. Vi skulle ha tagit ett sådant på mammas födelsedag men det hanns inte med då vi kanske kan få till det nästa vecka. 




Uffe och jag har just tagit en skön kvällspromenad och utforskat omgivningarna lite och konstaterat att det är riktigt fint och gammalt område vi bor i, vi gick förbi ridskolan och Enskede gård samt en stor nyanlagd dahliaträdgård till min stora förtjusning. ( inte Uffes men han gick runt  och tittade ändå). Lite kul att tänka på är svärmor har bott i det här området som barn och trampat omkring på samma gator som vi gör 70 år senare. 

I morgon ska vi träffa Marie för att kolla på en lägenhet i Trångsund som hon kanske ska köpa. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0