Hejdå Småland och Cecilia



Det har varit några härliga dagar på Cecilias fantastiskt fina lantställe. Huset ligger i skogen vid sjön Möckeln. Cecilia har en egen liten ö och en badvik. Ida och Cecilia badade varje dag, jag en gång och Uffe inte alls. Det var lite svalt i vattnet tyckte vi badkrukor. Det är så himla vackert och fridfullt, det var verkligen avkopplande att vara där. 



Cecilia och jag tog bilen till Österlen över dagen och det var precis så underbart som jag hade föreställt mig. Brösarps backar, Kiviks äppellundar och så den härliga mandelmanns trädgård. Vi hade en så mysig och trevlig dag min kära granne och jag. Jag är så glad att jag äntligen kom dit och jag kommer absolut att åka tillbaka igen. 




Det har varit mycket blommor den här resan säkert till Uffes stora glädje ;-). Vi tillbringade en eftermiddag på Linnes Råshult också där vi gick en härlig promenad i det vackra landskapet och så fikade vi där med äppelmust, småländsk ostkaka det smakade mycket gott. 



Förutom att fota blommor så blev det en del bilder på kor, höns och ankor. 







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0