Livet på landet

En vecka har jag haft semester och nu börjar jag äntligen gå ner i varv, och få ro i huvudet och kroppen. Det är så skönt att få vara här på landet och gå omkring och pyssla med det som faller mig in. I går var vi till Östervåla och köpte virke till soffan som Uffe har börjat bygga i vårt lilla vardagsrum. Det kommer att bli jättebra en låångsoffa med många kuddar  där vi kan sitta och ha det mysigt på kvällarna. 
En prommis till bibblan för att låna semesterläsning blev det med. 

Det var lite kallt igår men väl påklädd gjorde jag en liten mossampel med  krasse i, det blir fint när den växer till sig och hänger ner över kanterna. 




Idag har det varit betydligt varmare vilket känns skönt. Jag har suttit ute hela eftermiddagen och sytt

kuddöverdrag och dyna av gamla överkast till min fina hammock. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0