Oväntat besök

I måndags hämtade jag mamma i Farsta och så åkte vi till landet, för nu var det mammas tur att få lämna hettan i stan ett par dagar. 
Väl framme installerade sig mamma i lillstugan och jag lagade middag, torskrygg med nyupptagen färskpotatis och kall gräddfilssås.mamma hade ett ett önskan att vi skulle göra en utflykt till Hyttön där hon är född så  på tisdagförmiddag programmerade jag in  Hyttön i gpsen i bilen och så åkte vi dit  på små kringelikrokiga vägar. På vägen dit stannade vi till i Älvkarleö och handlade lite att äta innan vi for vidare. Det var intressant att komma till den lilla byn och mamma var glad att få återse den. 

Väl tillbaka i Tärnsjö på eftermiddagen så fick jag en smärre chock när jag såg att våran ytterdörr var öppen men sekunden senare så såg jag att vi hade fått kärt besök. Sanna, Marie och Tuva hade bestämt sig för att komma och hälsa på och stanna över natten. 
Så himla roligt.  




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0