Midsommaren

Åh det är så rörigt hemma nu det står kartonger och påsar överallt, i morgon klockan 8 kommer flyttgubbarna och packar resten och flyttar allt vårt bohag till Lindevägen. Pär och jag har varit där i kväll med lite kläder och hans dator och så tog vi en bil tur runt för att han skulle få se hur det ser ut och var närmaste T bana och affär är för det kan ju vara bra att veta.
Ja det känns lite konstigt att det är sista kvällen här hemma i Bagis på ett tag, nu dröjer det till mars 2015 innan jag kan sitta här i köket och skriva igen.
 
Midsommar helgen blev inte som vi hade planerat för på torsdagen blev Uffe sjuk ont i magen och feber, Trist! så det blev ingen resa till landet för oss men svärmor och jag gjorde vårt bästa för att fira ändå vi dukade fram en klassisk midsommar lunch med sill och potatis och jordgubbar och grädde. Sen for vi till Hemfosa faktiskt och var med på midsommarfirande där en stund, och det var väldigt länge sedan jag var där en midsommar men det var sig ganska likt och det kändes kul. Jag hoppade in och stod i fiskdammen också, innan vi sa hej och tack och for vidare hem med svärmor till Stallarholmen. 



på lördagen kände sig Uffe bättre men valde att vara hemma och fixa inför flytten så jag och Ida åket själva till landet och det var riktigt skönt att få lämna den röriga lägenheten och få gå och fixa lite med blommor och grönsakerna. Avkopplande och precis var jag behövde efter en intensiv vecka på jobbet, det är mycket som ska ordnas innan man går på semester. Nu är det bara en vecka kvar att jobba sedan väntar fem härliga lediga veckor......  Så skönt det ska bli. Men de första dagarna är vi hemma och packar upp och fixar så att lägenheten blir beboilig. 
Men först ska vi på Tuvas namngivningskalas på lördagen det blir roligt.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0