Söndag

Sitter i min fåtölj och tänker på helgen som gått och vad som har hänt och vad vi har gjort. Kristi himmel färdsdagen var kall och blåsig men jag höll på och fixade i trädgården och växthuset ändå och Uffe målade bättrade på alla gröna dörraroch Pär lagade middag en lugn och skön dag ända tills Jenny ringde och berättade att hon och Marie hade kört omkull med mopeden. Då blev det några oroliga timmar innan hon hade blivit undersökt och hade klarat sig bra inget brutet eller sönder någonstans. Ungen hade änglavakt. Sen ringde syrran och berättade att Jan hade jätteont i sin axel och skulle akutoperera bort portacaten vilket blev gjort under fredagsnatten på lördagen kom han hem igen och nu är det bättre. I fredags regnade det hela dagen men då var vi Uppsala och bakade pajer. Lördagen var det ömsom regn och solsken med då passade jag på att sy lite jag lagade två par jeans och sydde vimplar att sätta i träden, för att det ska bli festligt på studentdagen. Idag gick vi och hälsade på tant B och blev bjudna på kaffe. Sen packade vi ihop våra grejor och åkte hem till stan. Eftermiddagen och kvällens aktiviteter blev brödbak, matttvätt och  avfrostning av frysen. 
Skönt att ha det fixat. Nu är det sovdags!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0