Livet i stort och smått

När jag kom till jobbet i måndags så visade det sig att tre av mina kollegor hade insjuknat underr helgen i hög feber och förkylning, på tisdagen ringde en till och nu är det min tur. Jäkla skitvirus. ibland när det är mycket på jobbet så brukar jag tänka att det skulle vara skönt att vara hemma några dagar och vila och ta det lugnt, läsa några böcker och kolla på någon bra film men det är inte roligt att vara hemma och vara sjuk för jag orkar inte läsa och somnar mitt i filmen nja så illa är det inte men faktum är att jag är tacksam över att det är övergående och att jag snart är tillbaka på jobbet igen. för det är lite småtråkigt att inte orka göra något och inte ha någon att prata med för det är just ingen som vill umgås med en när man nyser och hostar stup i ett. Fast detta är ändå en skitsak i jämförelse med min kära svåger som går och väntar på att genomgå ytterligare en jobbig undersökning i lungorna denna gång och sedan väntar en tid i ovisshet igen innan han får besked. Men mitt i det här tråkiga så kommerr ett riktigt glädjebesked att Marie har fått jobbet hon har sökt en fast anställning och ett heltidsjobb med en bra lön så fantastiskt underbart roligt!!!! Nu vänder det för flickan min efter allt det jobbiga hon har gått igenom. Så himla skönt!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0