Tack för födelsedags presenten

Lördagskvällen show på Hamburger börs med Jill Johnson var helt fantastisk   Glitter, glamour, och proffsiga sång och dans nummer. Dessutom lyckades hon med att vara personlig med glimten i ögat. Innan showen åt vi en mycket god middag och till sällskap vid bordet hade vi två par som precis som vi var mitt i livet dvs 50-55 plussare. Som vi konverserade artigt med, nja det var mest Uffe han är oftast mer social än mig. Jag lyssnade mest och fascinerades av hur det sociala spelet ter sig för personer i samma ålder som inte känner varandra men ändå anser sig ha ett behov av att kommunicera. 
Trots våra olikheter i så hade vi ganska mycket gemensamt, som man ofta har med människor i samma livsfas, som vuxna barn, barnbarn, sommarstuga, båtägande och ålderstecken. Men för min del så hade jag nog föredragit att bara njuta av mina goda fiskrätt och  efterrätten tillsammans med min kära man men jag är nog en ganska tråkig osocial typ.  ;-)


I morse när jag vaknade så kände jag mig äntligen piggare. Skönt! Det är bra att det är söndag ändå så att det blir en vilodag till innan jag går tillbaka och jobbar. Idag skiner solen så vi tar en prommis med Ida och tittar efter fler vårtecken, igår såg jag det här årets första blåsippor. Jag blir alltid lika glad. 
Sen ska jag sy färdigt Tuvas klänning som jag började på igår. Ja det är söndagens planer. 



I dag har Sanna och Claes visning på sin lägenhet så nu håller jag tummarna för att den blir välbesökt och att det kanke blir budgivning. Så att de får den såld till ett bra pris. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0