1 maj och svinkallt

Idag har vi firat syrran födelsedag ja hon fyllde i går på Valborg men då sjöng jag in våren och så var det roligare att  fira henne idag då vi kunde stanna ett tag och så kunde mamma följa med också. Vi hade en mysig eftermiddag ute i Hemfosa. vi blev bjudna på jättegoda pajer och pär grillade några korvar och Jan hade bakat en drömgod rulltårta och sockerkaka. Syrran hade dragit upp tomat plantor och gurka som jag fick med mig hem och så delade hon frikostigt med sig av de fröer hon hade kvar. sen gick vi runt på deras fina tomt som de har  fixat så fint, de har nog tillbringat många timmar ute i vårsolen och var så somrigt solbrända redan. 
 
 


Väl hemma igen så gick Pär och jag och handlade middags mat som han skulle tilllaga, det blev köttfärslimpa med halloumi, sugarsnaps, champinjoner och potatis. Men mitt i matlagningbestyren så gick huvudsäkringen och hela lägenheten blev strömlös. så det var bara att ringa jourmontören och be dem komma och fixa felet. som tur är så har vi nycklarn till Cecilias lägenhet så vi gick in dit och lånade ugnen och gjorde färdigt köttfärslimpan och gräddade mina limpor som jag hade bakat.. Cecilia är i Småland.
I morgon har jag tagit ledigt och då ska jag till Uppsala och få rå om Sanna och Tuva en hel dag.  På lördag far vi vi till Stallarholmen och hälsar på svärmor och på söndag är det dags för teaterkörens valkonsert. det är så skönt att vara ledig några dagar och få göra lite roligheter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0