Blommor blommor

Igår var vi i väg till Vinnersjö och köpte blommor och jord. Släpkärran var proppfull när vi rullade i väg därifrån efter några timmars spring i de fyra växthusen. Jag hade fantastisk god hjälp av Uffe och vår granne Monika, även Ida var med och hon fick smaka av trädgårdsmästarens leverpastej macka. 
På vägen hem stannade vi och drack kaffe med hembakat i Vinnersjös gamla skola som hade sin sista skolavslutning för 51 år sedan. 


När vi kom så satte igång att plantera ut alla blommor och i morse var jag ute i trädgården klockan åtta och fortsatte tills alla 69 plantor hade kommit i jorden. En del har jag satt i växt huset där de får stå tills det blir lite varmare. Det har varit en ganska grå och kall majhelg men det har i allafall inte regnat. 

Trött men lycklig efter allt grävande och fixande så var det härligt att få komma på middag hos Sanna och Claes och få träffa lilla hjärtegrynet men hon var förkyld och trött så hon somnade och låg sen och sov i min famn. 


Förra söndagen körkonsert blev tyvärr inte av för min del då låg jag hemma med magsjuka och mådde uruselt. Så den veckan har varit rätt så lugn det tog ett par dagar innan jag kände mig pigg igen. Nu på tisdag ska jag gå med Malin på författarkväll, det brukar alltid vara kul och intressant att träffa och lyssna på författarna. Ska gå och träna någon dag också. En tur till mamma ska det bli också innan det är fredag kväll och vi åker till landet igen. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0