Mors dag

Jag känner mig så glad... Det har varit en jätteskön och avkopplande helg. Jättevarmt och soligt det känns som högsommar. Odlingslådorna är klara och jag har sått rödbetor, rädisor, sockerärtor, dill och blommor. I växthuset frodas tomaterna och physalis, nästa helg ska jag ta med gurkplantorna och squashen som jag har drivit upp hemma och sätta ut. Jag känner en sådan glädje och lycka när jag får hålla på och fixa i trädgården och se hur allt växer. 

Igårkväll var bjudna till grannarna på grillmiddag det var gott och trevligt och skönt att slippa laga middag. 

Idag fick jag morsdagsfika hemma hos Sanna och Claes och så fick vi gulla lite med Tuva också när Sanna och Claes packade. Nästa fika hos dem blir på Gimogatan i deras nya fina lägenhet det ska bli så spännande att se den i verkligheten och inte bara på bild. 

Jag gjorde i ordning en kruka med smultron plantor och gav till min mamma på mors dag, så nu kan gå ut på sin balkong och plocka smultron. 
När jag var där fick jag smaka på den godaste drömtårta jag har ätit som min svåger Janne hade bakat medans mamma berättade om vilken härlig dag hon hade haft hos min syster i Hemfosa. 
Nu ska jag baka ut mitt matbröd och sedan ska vi gå och rösta i EU valet. Sen är helgen slut men denna arbetsvecka är bara tre dagar och sen väntar några lediga dagar på landet. Fast jag jag ska baka och fixa lite till  student buffén. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0