En ledig fredag och en lugn helg

I torsdag var jag hembjuden till Malin och Magnus och fick en jättegod linssoppa och nybakat bröd. Det var roligt att äntligen träffa Magnus, vi var överens om att det var på tiden de har ju varit tillsammans i 10 år. Det blev en mysig kväll det är kul när man kan träffas en vardagskväll,  det blir liksom lite guldkant på arbetsveckan då. 
I fredags var jag ledig.  Åh det var så skönt. Jag tog tåget till Uppsala och träffade Sanna och Tuva. Vi åt en god lunchbuffé på stan och gick sedan och tittade lite i affärerna innan vi for hem till dem och lekte hela eftermiddagen.  Tuva är så duktig hon går och går med sin läragåvagn. Det är så roligt att se hur hon far fram. 

Den här helgen hade jag inte planerat in något speciellt. Jag har läst två böcker, vilat och haft det lugnt och skönt. Igår träffade jag syrran och så var vi till mamma och fikade. Mamma hade sytt en jättefin kudde till Anita av tyget hon köpte på Ikea förra helgen. 

Idag har det varit en riktigt grå, kall och blåsig novembersöndag. Så några långpromenader med Ida blev det inte för det det var inte alls skönt att vara ute. Men jag har fixat lite hemma! Bakat bullar och äntligen sytt mig en väska av tyget jag köpte för snart två år. 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0