Fars dag

Sen söndag kväll, jag sitter i soffan och tänker på helgen som nu är över och konstaterar att en ny arbetsvecka börjar i morgon.  Jag känner mig glad över att jag har kortat av den för på fredag har jag tagit en semester dag och då ska jag ta tåget till Uppsala för att tillbringa dagen med Sanna och prinsessan. I morgon kväll ska jag hem till mamma för att hjälpa henne med att stoppa ner hennes nya madrass som Pär, mamma och jag var iväg till Ikea och handlade idag. Tisdag yoga, onsdag kören, torsdag ev middag hos Malin ja så ser kvällarna ut denna vecka. I kväll kom Marie och Gabriel och lagade en god farsdags middag som en överraskning till Uffe. Det blev en jättemysig kväll och jag lärde Gabriel att virka och jag skickade med honom ett garnnystan och virknålen så nu får jag se om jag får en grytlapp i julklapp som jag skojade med honom om.  
Igår åkte Marita och jag till Trångsund för att vara med på en utförsäljning av pärlor men när vi äntligen hade letat oss fram på kringelikrokiga gator så var det inställt.  Det kändes lite snopet men Marita bjöd mig på fika i Enskede istället och så satt vi och pratade och hade kul sen gick vi runt i Enskedes små affärer och tittade lite innan vi skildes åt. Hon för att åka till sin mamma och jag för att gå hem och laga middag. Jag hittade den fina ljuslyktan som passade så fint i vårt turkosa badrum. Jag köpte 200 värmeljus på Ikea idag, det går åt för jag tycker det är så mysigt att ha många ljus tända. 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0