Redo för vintern

. Ja nu är allt tillbommat, städat, utdraget, avstängt och vårlökarna är nerstoppade i jorden. En riktigt blåsig och småregnig helg har det varit men det har ändå varit skönt att vara ute. Men lövkrattningen får vänta till våren.  Det känns alltid lite vemodigt att stänga igen men i slutet av mars åker vi upp och sätter på värmen så det blir uppvärmt till skärtorsdagen den 2 april så om ca fem månader är vi där igen. 

Nu har jag handlat garn och pärlor på symässan så att jag har lite och pyssla med under höstkvällarna. Det var en lugn och skön em på mässan inte alls så mycket folk som det kan vara. Jag hade sällskap av Marie, Gabriel och Alma också. Roligt att gå runt med en liten tjej bland alla pärlor, garn och fina tyger. 


Snälla Marie skjutsade sedan hem mig med alla mina påsar. Sen var det dags att veckotvätta men mellan maskinerna så gjorde jag ett halsband och ett par örhängen av mina nyinköpta pärlor. 


Nu borde jag gå och lägga mig men jag är inte trött, det tar alltid ett par dagar för att vänja mig när man har ställt om klockan till vintertid. Men jag kanske är pigg i morgon när jag har fått sova en timme längre. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0