Det händer saker varje dag

Det händer så mycket hela tiden så egentligen skulle jag uppdatera varje dag men det hinns inte med... Dagarna, kvällarna och veckorna trillar på så fort, vi börjar närma oss julen som sköterskan mamma och jag träffade på HS på fredagsnatten sa. Det är rörigt på jobbet och nya direktiv var och varannan dag. Jag har bestämt mig för att se mig om efter något annat. Det känns som att jag har gjort det det jag kan göra där. Jag har jobbat så hårt för att för att det ska bli bra och det har fungerat men efter den sista tidens olika händelser så känns det som att vi är tillbaka på ruta ett igen. 
Det är stressigt och krävs alldeles för mycket energi och jag känner att det inte är värt det längre. 

Helgen som var blev lite extra lång då jag tillbringade större delen av fredagsnatten på HS med mamma som hade ramlat när hon skulle gå och lägga sig på kvällen. Som tur var så klarade hon sig undan med ett sår på armbågen, diverse blåmärken och ömma leder men inget brutet. Men det värsta var att när larmtjänsten larmade den kvällspatrull som skulle komma och hjälpa henne så fungerade det inte av för oss ännu okänd anledning. Så hon blev sittande på golvet i en blodpöl i två timmar innan polisen kom och bröt upp hennes dörr så att ambulansen kunde komma in och hjälpa henne. Jag har ringt runt till de olika instanserna för att få en förklaring men har ännu i fått den. Idag kommer jag att göra en anmälan till IVO inspektionen för vård och omsorgsförvaltningen det här ska redas ut ordentligt. 

På lördagen gjorde Marie och jag sällskap till Uppsala för att få se att nu kan prinsessan Tuva ta sig fram på egen hand för nu kan hon krypa. Nu kan hon upptäcka lite mer av världen. 


Söndagen var lugn och skön och det blev en del fixat hemma också vilket känns bra, tvättat, städat, bakat bröd, betalt räkningar och långpromenad med Ida. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0