Hösten närmar sig

I fredags när jag cyklade hem glad över att det äntligen var fredag efter 
ännu en intensiv jobbvecka så passera jag ett koloniområde som ligger vid Hammarbybacken och tog lite bilder. Det är en vemodigt när hösten kommer och man ser hur växtligheten börjar vissna ner men ännu blommar mycket i vackra höstfärger. 


Solen har skinit och det har varit en fantastiskt väder hela september så jag såg verkligen fram emot att komma upp till landet i helgen, och njuta av det härliga höstvädret men så blev det inte riktigt för det var dimmigt,mulet men lite sol ibland som tur va. Bästa vännen Anette 


följde med och som vi brukar gick vi i skogen och leta svamp men det var ett hopplöst företag för det enda vi vi hittade var tre små trattkantareller. Det är alltför torrt i skogen men när höstregnen kommer så kanske det blir några att plocka i oktober. Vi köpte oss ett par fina vantar i Tärnsjös hantverksbutik som kommer att hålla oss varma när vintern är här. 


söndagsförmiddagen plockade Annette lite blåbär 
jag tog vara på mina Nigellafröställningar och gjorde en fin dörrkrans och Uffe tvättade bilen. 


Sen plockade vi ihop våra grejor och for och hämtade Sanna på Ica där hon hade storhandlat. Uffe bara skakade på huvudet när hon kom med sin fullastade kundvagn, hur ska vi få plats??? men det gick vi trängde ihop oss med alla påsarna. Sen fikade vi hos dem och kollade in Tuvas senaste framsteg. Nu kan hon resa sig upp med hjälp av något och stå och hålla balansen. Kryperiet går bakåt vilket gör henne frustrerad. I helgen har hon sovit utan sin mamma för första gången för Sanna var i stan på Moas 25 årskalas. Det hade gått bra och Sanna hade fått sova en hel natt. 

Nu sitter jag här i soffan och skriver, ute är det ett rejält regnoväder med blixt och dunder och jag är så glad att jag är inne. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0