Back to Bagis

Mamma tycker att jag är lite dålig på att uppdatera mig. Men det är rätt mycket att stå i för tillfället. I onsdags för en vecka sedan kom vi då äntligen tillbaka till Bagis igen efter att ha bott i Enskede i 10 månader. Det känns bra att vara tillbaka igen. Det börjar bli lite ordning men ännu återstår många lådor att packa upp men så småningom så ska väl allt komma på plats och jag tror att en hel del av det som nu har stått i källaren den här tiden troligen inte ens kommer att komma in i skåpen för har jag inte saknat det på nästan ett år så behövs det nog inte. 

Idag har jag varit på föreläsning med jobbet och lyssnat på en man som pratade om normer och olikheter hos oss människor  i två och en halv timme han delade med sig av sina erfarenheter om att leva som transvestit. En intressant föreläsning men som innehöll för mig rätt självklara saker som att alla människor har rätt att behandlas lika. Fast världen ser ju tyvärr inte så. 
Roligt var att jag träffade två av mina nygamla jobbarkompisar från Byälven där.  
På jobbet är det just nu lite sorgligt för jag har  berättat att jag ska sluta och många av brukarna tycker att det är tråkigt och säger att de kommer att sakna mig och så känner jag också. Jag har trivts bra att jobba tillsammans med dem även om det har varit tufft i bland. 

Ikväll har jag varit på kören och vi har övat inför framträdandet vi ska ha på kulturnatten nu på lördag. Jag var lite orolig innan jag gick för jag har missat flera övningar pga förkylning och flytten och det kändes som att jag inte kom ihåg en enda sångtext men det var ingen fara för när vi började öva så märkte jag att de satt kvar i minnet som tur vad. Vi ska förställa träd så jag har varit och tittat i mammas garderob igen och hittat en fantastisk klänning som jag ska ha på mig. Tur att mamma sparar alla sina kläder. Garderoben är en riktig guldgruva när man behöver sångkläder. Sen har jag tillverkat ett diadem med papperslöv att ha i håret. Jag ser inte riktig klok ut tycker jag men det är ju faktiskt inte meningen heller och det är roligt att få spöka ut sig litegrann. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0