Shorts och klänningsväder

Första arbetsveckan efter semester och nu har det varit några dagar med sol och värme så skönt efter de regniga och gråmulna dagar som juli månad bestod av. Det var kul att komma tillbaks till jobbet och det var en ganska lugnt att jobba såhär i början innan alla har kommit tillbaka. Första dagarna höll jag mest på att flytta möbler och köksutrustning då vi har flyttat in mottagningköket i Hunddagiset lokaler. Hundarna har flyttat tillfälligt till en lokal i Björkhagen. Den totala arbetsyta på Byälvsgården blir mindre och mindre pga av vattenskadan. Så om det inte räckte med det så var det inbrott förra helgen där de tog datorer och iPad. Så himla trist. 
Uffe och jag har haft en skön helg på landet. Jag har fixat i trädgården, vattnat, klippt gräs och planterat rosen som jag köpte när Pär och jag var ute och övningskörde i torsdags. Uffe har satt in fönstret i min lilla stuga det blev så himla fint. Jag har satt upp några hyllor och har börjat att flytta in de grejor som ska vara där. 




Det känns så bra att ha ett eget litet pysselrum. Jag är så glad och tacksam över min fina Uffe som har förmågan att göra detta. Han har ägnat hela sin semester åt att riva tak, golv och spis och skortsten. Bygga upp ett nytt tak och golv och så till sist måla allting utvändigt. Inne får jag fixa :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0