Mitten av februari

Marie är nu i Peru och har det bra, varmt och skönt. Hon ringde hem i tisdagskväll och brättade att hon kände sig så välkommen. 
Marie med Gabriels mamma och morfar. 

Helgen har som vanligt gått alldeles för för fort....
På lördagen gick vi en långpromenad och njöt av sol och blå himmel som gav löften om att våren är på väg. 

Sen var det dags att förbereda kvällen middag till våra vänner Kia och Kjelle. kycklinggryta  med rosmarinpotatis och bröd. 

Kia redde ut trasslet i min garnkorg

Kjelle och Uffe knåpade med sitt, tålamodsprövande små träpussel.

Idag har jag gått på symässan med Cecilia och där lärde jag mig en ny teknik, Krokning som är en blandning av virkning och stickning.  Kul att lära sig något nytt, det här ska bli en grytlapp. 


Här är lite annat kul jag såg där. 




Kommentarer
Postat av: sansen

Pappa har sin snyggaste tröja på sig ser jag 😋

Svar: Jo den är hans bästa
inger Gustafsson

2015-02-15 @ 21:45:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0