Akututryckning

Igår kväll fick jag hastigt ge mig iväg till stackars Marie som hade haft oturen att välta ut en stor kopp hett thevatten över sitt ben. Jag beordrade in henne i duschen och satte mig i bilen och pratade med henne hela vägen. Det var lite svårt att hålla hastighetsbegränsning på Nynäsvägen med en gråtande Marie i telefon ska jag säga. Väl framme kunde jag i allafall konstatera att hon inte behövde uppsöka sjukhus i allafall. Men en kraftig rodnad över hela baksidan av låret och en rejäl sveda såklart. Hon hade tur i oturen. Men hennes säng där skulle sitta och dricka teet var rejält blöt så hon fick följa med hem till oss och sova. Vi avslutade kvällen med nybakad äppel kaka och nytt the. 

I kväll håller jag på att tvätta så det är upp och ner till tvättstugan men jag passar på att prata lite i telefon under tiden. Det blir roligare då. Jag har pratat med min faster och bjudit hem henne på lunch på lördag. I morgon ska jag gå till frissan i bagis innan det är dags att gå till körsången

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0