Äntligen är sommaren här

Nu är det söndag kväll och jag sitter och funderar över veckan som har varit.... Dagarna går så fort och det är så roligt att jobba nu. Måndagkvällen tog jag en cykeltur till bibblan i Sickla, tisdagkvällen hade jag picknick vid Söderbysjön med Ronja och Uffe sprang Bagisloppet. Onsdagen var vi hundvakt till Tyra och fikade hemma hos Marie som hade gjort en jättegod rabarberpaj. På torsdags kom äntligen sommarvärmen.... Och på kvällen kom bästa vännen Lena och fikade och vi hade en rolig kväll med mycket prat och skratt. Efter jobbet på fredagen åkte jag till mamma och hjälpte henne att fixa på balkongen. I går gick jag upp tidigt och packade ihop det jag skulle ha med till landet. Jag tänkte det varbraattkomma iväg tidigt innan det blev för mycket trafik med tanke på prinsbröllopet. Sen var jag nästan hela dagen i Uppsala. Sanna, Marie och jag tog en tur till Gränby och gick runt där och kollade sommarrean. Jag köpte två par sommarskor och lite annat. Efter lite lunch och nöjda och glada över våra inköp åkte vi och hämtade Claes och Tuva och åkte till ICA maxi där Sanna och Tuva vecko handlade medans Claes och jag övningkörde. Idag har jag haft en jätteskön dag jag har gått omkring och fixat och donat i trädgården, det har varit så avkopplande. Jag hade inte alls lust att åka hem så jag stannade ända till kvällen. När vi skulle åka så började det att störtregna så då kändes rätt ok ändå. Det har faktiskt varit lite skönt att vara själv på landet. Uffe dömer Eken cup och Pär har varit hos en kompis hela helgen. 

Bästa moster

Sötaste prinsessan

Precis nyutslagen



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0