Första semesterdagen

I helgen så kom äntligen sommarvärmen i lördagmorse åt jag frukost ute för första gången den här sommaren. Hängmattorna är uppsatta och Uffe har byggt en fin sandlåda till Tuva som vi  ska placera på något bra ställe och fylla med sand. I veckan kommer lekstugan. Uffe och Pär var i väg och köpte virke till tvättstugan som ska få nytt tak och golv. Så det kommer att finnas att göra på den här semestern också. 
 Idag har jag gjort det jag brukar göra när min semester börjar, varit på bibblan och lånat en trave med böcker. Jag hittade flera nyutkomna böcker. Sen har jag åkt fram och tillbaka till Bilia i Nacka för att bilen skulle få en ny ratt. Kollat runt på rean och köpte ett par byxor till mig som passade mamma bättre upptäckte vi när jag var hemma hos henne och fikade. I morgon ska jag packa bilen med kläder, blommor, symaskin, tyg, böcker,  hundmat och Ida och åka till landet. Men först ska jag träffa syrran och plantera blommor på kyrkogården och sen ska vi gå och fika på Paus i VH. 
Det är så härligt nu alldeles i början av semestern. Jag njuter av den känslan.  Uffe jobbar några dagar till och på lördag cyklar han till Uppsala där jag möter honom. Igår cyklade han till Uppsala från landet och så har han bestämt sig för att cykla Vätternrundan nästa sommar. Heja! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0