Första vårdagen

8 mars internationella kvinnodagen, 16 grader varmt och strålande sol. Som gjort för att åka till landet men det får bli nästa söndag istället. Jag åkte iväg till tungelsta för att köpa penseer på handelsträdgården, men de hade inga hemma ännu. Lite konstigt tyckte jag eftersom de hade börjat sälja dem på torget i Svedmyra. Det fick bli en liten kruka med blå anemoner att ställa på balkongbordet i stället. 




Därefter åkte jag vidare hem till syrran och Janne. Efter att ha druckit en kopp te, så tog syrran och en långpromenad i vårsolen. 

Igår tog jag T banan till Farsta och köpte mig en ny BH, den gamla gick sönder när jag skulle sätta på mig den på morgonen. Lite surt  eftersom en ny kostar 350 kronor. Men men en BH måste man ju ha. Efter det gick jag och handlade fläsk och paltbröd som jag tog med mig hem till mamma. 
Sen skyndade jag mig hem igen för att laga middag, fläskfile med potatisgratäng, innan det var dags för Uffe mig och Cecilia att åka iväg till Oscarsteatern för att se komedin Kom igen Charlie med Robert Gustavsson. Jag hade fått fribiljetter av en jobbarkompis. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0