En semesterdag

Idag har jag varit ledig från jobbet men så särskilt ledigt har det inte varit. Jag har verkligen utnyttjat denna semesterdag och fått en hel del fixat. Upp tidigt i morse och åkte iväg till bilia i nacka för att lämna bilen på service. Tog buss och t-bana hem och satte igång att plocka reda på en del högar och lådor som inte har hunnits med ännu efter flytten. Jag har  sorterat och kastat, burit ner i källaren och organiserat och ordnat resten i skåp och lådor. Det är en del kvar men jag hann faktiskt med ganska mycket. Jag sågade av cd hyllan som vi skulle slänga och gjorde en kryddhylla av den. Det blev riktigt bra. Tvättat och städat har jag gjort också. 

När bilmekaniker ringde och sa att han hade servar klart bilen så tog jag Ida med mig och åkte och hämtade den. Så fick hon komma ut lite. Därefter åkte vi till mamma och stekte pannkakor och Ida fick köttbullar.  Nu är hon trött efter dagen äventyr och ligger och snarkar bredvid mig här i soffan. 
Jag känner mig nöjd så med min semesterdag mitt i veckan. 

Igårkväll hälsade jag på en stund hos Marie. Det var så mysigt att sitta i hennes fina lilla gratissoffa och småprata lite och dricka gott te och äta mazariner som Gabriel sprang iväg och handlade. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0