En stillsam helg


Uffe har rivit skorsten på tvättstugan och täckt taket med plast tills vi har köpt virke för att bygga ett nytt. Det har läckt in och nu måste vi fixa till det för att inte behöva riva hela huset. 
Det gamla äppelträdet är nu tyvärr nedsågat men en ett annat är planterar i stället. Det lilla rosenmandelträdet som jag fick av jobbarkompisarna på Sickla när jag slutade där. Nu hoppas jag att det trivs där och växer och blir stort. Det är svårt att få träd att växa på vår tomt för det är mest bara sand i marken. Jag har planterar äpple och päronträd för några år sen men de växer inte mycket och har inte blivit någon frukt ännu. Det som fungerar bäst att odla är potatis och morötter de gillar sandig jord. Allt annat får odlas i odlinglådor eller krukor. Idag regnade det så mycket att Ida vägrade att gå ut på morgonen. Jag var uppe tidigt och åt frukost men jag hade precis som Ida ingen lust att gå ut så  jag kurade ihop mig i soffan tillsammans med Ida och en varm filt och där somnade vi båda en stund.  Det kändes som en bra aktivitet att göra en regnig söndagsmorgon. 

När Uffe kom kom upp och hade ätit sin frukost så enades vi om att hälsa på hos prinsessan och hennes familj istället för att vara kvar på landet och titta på regnet. Där bjöds det på korv, kaffe och tigerkaka. Som vanligt gick Tuva och hämtade min väska för att plocka ur allt roligt i den. Uffe och Sanna passade på att veckohandla på ICA maxi. 

Hemma i stan igen så satte jag igång att göra små krukor som jag fyllde med jord och petade ner små gurkfrön i. Så nu hoppas jag att det blir små fina plantor att sätta i växthuset. 


Sen har jag veckotvättat och kokat sötpotatissoppa till matlådor. 
Ja det var den helgen det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0