85 års kalas

Blev däckad av ett förkylningsvirus i veckan men nu känns det ok igen. När jag var hemma från jobbet och inte orkade göra något annat än sitta och hänga i soffan så passade jag på att beställa lite kläder på nätet bl.a en klänning till bröllopet som jag hoppas att den passar. Marie och jag gick runt och kollade på klänningar i lördags Marie hittade en som hon gillade jättemycket på  Desgual som hon kanske ska köpa. Jag hittade bara för små klänningar i några av butikerna hade de bara storlekar upp till strl 42 lite knepigt när man drar strl 44 runt bysten. Men då är det bra med nätet massor att välja på och man blir inte trött i fötterna av att springa runt på stan. 
Igår tog jag tåget till Uppsala och hade en jättefin dag där med Sanna, Claes och Tuva. Vi åkte till 4H gården i Gränby där vi gick runt och kollade på alla djuren. Kor, hästar, får, getter, grisar och kaniner och höns. Tuva verkade tycka bäst om hönsen som hon pratade lite med pip pip. De var i lagom storlek kossorna var lite läskiga tror jag. 

Idag har jag varit och hälsat på min fina faster Aili som fyller 85 år i dag. Hon berättade om sina resor som hon har gjort och alla fina minnen som hon har ifrån dem. Förra året var hon i Kina med en väninna och hon har varit i USA flera gånger med min farbror Pelle. 



När jag kom så satte jag mig vid symaskinen och sydde två tygkassar som jag ska ha i väskan och använda när jag går och handlar. Ur miljö perspektiv så har jag bestämt mig för undvika att köpa plastpåsar.  




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0