Familjebaklördag

Åh vilken rolig dag det blev. Förra veckan frågade jag mina tjejer om vi skulle julbaka tillsammans. Jo men det var en bra ide så vi bestämde att vi skulle träffas hemma hos oss i Bagis. Nu fick vi inte riktigt ihop logistiken för Marie blev förkyld och tänkte först inte komma men sen kom de ändå fast lite senare när Uppsala familjen hade åkt hem för att gå på middag hos Tuvas kusiner. 
Sanna, Claes och Tuva kom till lunch och sedan satte vi igång stora julbaket. Pepparkaksdegen kavlades ut och förvandlas till fina figurer. Sedan bakade vi alla våra klassiker som syltkakor, skurna chokladkakor och nonstopskakor. Jag bakade bullar också till Maries kalas. 




Liten lässtund  med pappa

Och lite pyssel med mormors diamanter 



När de hade åkt vi fyratiden så fortsatte jag att grädda kakor samtidigt som jag förberedde en rödbetssoppa till middag. 
Sen kom Marie, Gabriel och Alma och fikade sedan satte Alma igång att baka pepparkakor i full fart och stor glädje. 



Efter lite soppa till middag så blev det lite mys i soffan och en stunds,  rätt så välbehövlig vila efter allt bakande. 


Sen kom Alma så snällt och frågade om jag kunde sy lite kläder till hennes gosedjur som tyckte att det var kallt. Alma fick välja bland mina tyger och sedan förvandlade vi åsnan Ior till en glamorös partypingla, med klänning, aftoncape och matchande skor. 


Vid halvtio sa de tack och hej och for till Arlanda för att möta Gabriels mamma och syster som kom från Peru. 
Och jag kröp upp i fåtöljen för att titta på Downton Abbey min favorit serie. En skön avslutning på en härlig och rolig dag. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0