Höstmys

Uffe och Ida åkte till landet i torsdags em för att börja fixa med att stänga igen stugan för vintern. Nu är alla blomlådor, zinkbaljor och trädgårdsmöbler undanplockade. I morgon ska skåpen med torrvaror och kylskåpet tömmas och huset ska städas ut ordentligt. I fredags hade vi planeringsdag på jobbet, ämnet var alternativa kommunikationssätt, inget nytt men ändå inspirerande. På kvällen bjöd jag Marie och Pär på middag på barnvagsfabriken/ Sapporio god mat och en mysig kväll. Idag tog jag bussen till Älvsjömässan för att köpa lite pärlor på symässan, några nystan virkgarn och ett vackert tyg köpte jag också. 
Sen tog jag pendeltåget till Uppsala där jag jag träffade Sanna, Claes och Tuva en kort stund och fick kramas lite och Tuva fick titta på pärlorna jag hade köpt. 


 Sen följde de med och vinkade av mig vid bussen till Östervåla där Uffe väntade med bilen. Nu jag i Tärnsjö, vilket blir sista lördagkvällen på några månader. Uffe och jag har lagat middag tillsammans och ätit och nu sitter vi och myser i vår fina soffa. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0