Fyrtio år på samma arbetsplats

Jag pratade med min kära man ikväll och han berättade att idag för fyrtio år sedan började han jobba på Nils Fläckes målarfirma. Han blev uppmärksammad för det,  han fick en tårta.... Vilket  i och för sig var bra men jag tycker att  han borde ha fått en medalj eller guldklocka allra minst. Fyrtio år som lojal medarbetare belönas med en tårta. Eller man kanske ska se de som att han får vara tacksam att ha fått jobba i fyrtio år utan att bli arbetslös, vilket är alltmer vanligt. Hur som helst jag är stolt och glad över min fantastiske man. 
I tre veckor har jag varit förkyld snorig och febrig urtrist mitt i sommarvärmen..... Men nu peppar peppar ta i trä.... Så börjar jag känna mig snorfri lite trött och seg men bättre. Mina planerade semesterdagar här på landet nu i veckan blev inte riktigt så aktiva som jag hade tänkt. Men idag så har jag röjt ur alla saker ur mormors lekstuga och gjort det så fint därinne. Jag har satt upp det gamla köksskåpet som blev över när Uffe fixade köket och så har den stora fina skänken som stod i köket fått flytta in där också. Så nu är det ordning och reda på alla mina saker därinne. I morgon ska jag åka till tippen med allt skräp som jag har sorterat ut och så ska jag sätta mig därinne och sy en necessär till Tuva. 

Igår var Marie och jag barnvakt till Tuva, vi hämtade på förskolan och så gick vi till parken och gungade och sen köpte vi glass. Det var väldigt varmt igår 27 grader i skuggan.  Sen gick vi hem och moster Marie lagade  spaghetti och köttsås till middag. Sanna och Claes gick ut och åt middag och gick sen på bio. Marie badade Tuva och tvättade hennes hår till Tuvas stora förtvivlan, nu vet vi att hon inte tycker om att tvätta håret, vilket hon inte är ensam om, det är få ungar som gillar det. Men väl uppe och  insvept i ett badlakan få titta på Alfons i soffan så var allt bra igen. Vid sjutiden åkte Marie hem och jag gav Tuva välling som hon åt medans hon titade på barnprogram, sen lade vi oss i hennes säng och läste sagor. Tuva började bli trött och jag frågade om hon ville sova men icke det ville hon inte alls, då frågade jag om hon ville att jag skulle sjunga för henne och mm det var ok och efter stunds lite lätt entonig mormorssång så somnade Tuva så gott fast hon inte alls ville. 

Här bakar Tuva och mormor rulltårta när de var här i helgen



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0