Söndag den 12 juni

På väg hem till stan igen..... Det har varit så skönt att vara på landet den här veckan lugnt och avkopplande. I fredags åkte jag till Uppsala och var med på sommaravslutning på Tuvas förskola, barnen sjöng lite teckensånger och sen hade vi lite picknick på gräsmattan. 

När Uffe kom med tåget så bjöds vi på laxsoppa till middag. 

I går fixade Uffe färdigt det sista med köket, satte upp lister och målade klart. Jag skördade grönkål i växt huset och kokade soppa till middag. 
Och så sydde jag lite i min fina pysselbod.  

Idag har jag pysslat med alla blommor och vattnat ordentligt så de ska klara sig till nästa gång jag kommer. Fast vi har snälla grannar som vattnar om det blir för varmt och torrt, det är jag glad för. Grannen Anita kom förbi med sin hund Isak, hon hade hittat en bok i bokstolen  som jag har ställt ut i hopp om att någon annan får glädje av mina utlästa böcker. Hon blev jätteglad, hon skulle gå hem och studera den, boken heter problemlösaren. Ida blev också glad fick hon springa runt och leka med sin kompis Isak. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0