Kultur i mars



Det har  mycket roligheter den här månaden. Först ut var det två utsålda konserter med teaterkören. Det blev väldigt lyckat och det kändes bra att vara med och sjunga för utsatta kvinnor över hela världen. Helgen efter fick jag njuta av en underbart fin konsert med Lisa Nilsson i Uppsala konserthus. Min julklapp från Uffe. 
En tisdagkväll var jag på Oscars teatern och lyssnade på flera av mina favoritförfattare och köpte böcker såklart. En rolig och inspirerande kväll. 

Förra lördagen var upp till landet och satte på värmen för att det skulle bli varmt till påskhelgen. Det var fint att ko dit efter vintern och se att allt var fint och orört. Men vädret var inte så hejsan jag körde hem i snöstorm, Brrrrr.

På söndagen var det dags att fylla på ägg hemma hos mamma så då blev det en sväng till Tungelsta för att hämta ägg. Där mötte jag syrran och så åkte vi till Sunes härliga pelargonväxthus och njöt av mångfalden och alla vackra färger. Nu står det vackra pelargoner lite varstans här hemma. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0