Potatisen är satt, frön är sådda

Det händer nåt med mig när jag kommer till landet, det blir en känsla av ro och lugn i kroppen, fast jag håller på hela tiden i trädgården eller inne. Det är så fantastiskt skönt att vi har vårt lilla smultronställe. I fredagskväll var det lite spännande, för jag visste att elektrikern hade varit där men vi visste inte om han hade hunnit färdigt. Men jag blev så glad för allt var draget och inkopplad och klart. Det första jag gjorde var att koka vatten på vår nya spis bara för att prova den. Lördag kväll så gladdes jag åt att jag kunde koka potatis, steka fisk, koka rabarberkräm och samtidigt grädda en rabarberpaj i ugnen och allt på samma gång. En stor förändring från att ha använt en liten bänkspis i tio år där det bara har gått att använda en platta i taget eller bara använda ugnen och inga plattor. Det har ju funkat bra men när vi har varit några stycken blev det lite bökigt. 

På lördagen så satte jag potatis och sådde lite olika frön. Rensade rabatter och slog gräs med trimmern. Uffe klippte gräsmattan så det var så fint när vi åkte hem idag 
Potatislådan

Gullvivsängen

Helgen avslutade vi med att mysa och umgås med vår fina Sanna och hennes familj. Vi gick till parken och gungade som Tuva tycker är jättekul. 
Morfar ger fart

Tuva blåser såpbubblor med hjälp av fläkten det var verkligen roligt. Hennes smarta pappa tejpade fast såpbubbleburken på stolbenet så att de inte skulle kunna välta ut. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0