En helg i stan

I torsdags var det inget rolig dag, för då var vi till vårdcentralen i Mariefred och träffade svärmors läkare och fick svaret vi anade att Inga- Britt har Alzheimers sjukdom. Läkaren skrev ut bromsmedicin som ska gör att sjukdomen får ett långsammare förlopp. Vi hoppas att den fungerar. Efteråt åt vi lite lunch och så tog vi en promenad i Mariefred.

Första helgen på länge som vi har varit hemma i stan och jag hade planerat att fixa massor av saker, städa källaren och bära ner alla grejor som står i Pärs rum och väntar på att få komma till dit. Fixa en fotovägg och koka äppelmos. Ja fotoväggen tog nästan hela helgen faktisk. Fredagkväll var jag på Ikea och köpte ramar, lördagen ramade jag in alla bilderna och på söndagen så satte jag upp alltihop. Jag känner mig riktigt nöjd för att det äntligen blev av då jag har tänkt göra det här i flera år. Det blev riktigt bra och så finns det plats för fler bilder vartefter.

När jag äntligen var klar med fotoväggen ( det var lite pyssel ) så satte jag mig på balkongen i solen och skalade äpplen och kokade äppelmos.

Uffe bad mig att ta en bild på honom i domarkläder för att uppdatera hans bild på domarwebben. Vilket var dags då han forfarande har mustasch på den nuvarande bilden. Visst är han fin min kära man.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0