Välkommen 2017

Årets första dagar har jag varit med mitt kära lilla barnbarn, en väldigt bra början på året. Vi har lekt och busat. Lagat mat och varit på promenad med Ida.

Här steker Tuva pannkakor, som är favoritmaten. Hon är väldigt duktig först så vispar vi ihop smeten och hon knäcker alla äggen själv. Sen ska hon vara med och steka.

Tuva läser bok för Ida, och så tar hon en paus i bland och klappar på henne. De har trivts bra i varandras sällskap. Tuva går och pratar med Ida och säger att hon är gullig mest hela tiden. Lite rart. Och Ida låter sig bli klappad och nedbäddad i soffan med filt på.

Tuva fick sockor som jag har stickat. Hon gillade dem och tyckte att de var roliga att dansa i för de var lite hala och gick bra att att snurra runt på golvet i. Jag blev lite orolig för jag kom ihåg när jag var sex år och halkade på parkettgolvet i mina raggsockor och bröt armen. Men Tuva bara dansade runt tills hon tröttnade och började leka med Ida i stället.
Det har varit skönt att vara ledig och så ska jag bara jobba två dagar den här veckan sen är det helg igen. Lite skönt!

Skriv inläggstext 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0